Friday, July 29, 2011

7-8 päev täispikkuses

7. päev

Päev algas Edinburghist, kuna hotelli päeva võrra pikendada ei saanud, siis otsustasime Islay saarele suuna võtta kerge ringiga.

Esimeseks suunaks oli Triumphi pood Edinburghis, kust kogemata ostsin uued jalavarjud, mis said kohe ka sisse õnnistatud kui kurvis kallutades juba varba vastu asfalti sain ja kerged kriimud varvast kaitsval raual peal. Pole kunagi enne nii juhtunud teadlikult. Täna sai üldse palju osavamalt kallutatud kui kunagi varem. Lasime isaga stabiilselt mägiteel 90-100ga kuni mõni pidur ette jäi ja möödumisega tegelda tuli, kallutusosavuse paranemist tõestab ka rehvi kulumisjälje suurem ulatus.

Käisime ka Glen Turneri viski laohoonet vaatamas, kuna tehast neil šhotimaal pole, vaid ainult hoiavad vaate siin, et saada šhoti viski märk külge.

Veel külastasime Whisky Experience-st saadud soovituste kohaselt Ednaueri viskitehast, mis on šhotimaa väikseim viskitehas, mida tõestab fakt, et nad toodavad aastas samapalju viskit kui suured tehased nädalas.

8. päev

Alustasime päeva lääne-rannikul mere äärest plaaniga Islay saarele suunduda. Selgus muidugi, et just kolmapäeviti kella 0900 laev ei välju. Ostsime järgmisele kella 1300 praamile piletid ja võtsime uueks sihiks Campeltowni, kus asub 3 viskitehast ja muidu ilus linn pidi olema. Hea 50km ots mõnusal väikesel kurvisel teel. Jõudsime kohale selgus, et kell 14 oleks võimalik vaatama minna. Läksime kohalikku viskipoodi ja saime otse vaadist oma viski osta,

nähes kuidas tüüp silme-ees vaadist selle võttis, sildi peale liimis ja korgi kinnitas.

Võtsin kohe ühe sellise endale, ostes kõige lahjema valikust, milles oli ainult 57% kangust kui õigesti mäletan.

Lõpuks jõudsime ka Islay saarele ja käisime kahes tehases kohe: Bunnahabhain ja Lagavulin. Viimasest ostsin elu kõige kalleima pudeli seni – 64£. Tegemist oli 16 aastase viskiga, mis on lisaks 6 kuud varem 5 korda kasutatud kastides seisnud tõstes tavalise 16aastase viski kanguse 43% pealt 52% peale ja mida toodeti kokku ainult 6000 pudelit ning müüakse ainult tehase poes. Üldjuhul kasutatakse vaate nimelt 4-5 korda, sest pärast seda on kastid kõik endast andnud ja liiga tugevalt viskist läbi imbunud, et oma maitset juurde anda.

Saar on ise väga väikene, sõitsime suht põigiti läbi ja ainult 60km saime ehk kokku.

1 comment:

hotcocacola said...

Solid post priit. Ajasid mullegi viski isu peale...kuigi ma ei joo seda :)

hakka tasapisi Tlna poole tagasi tulema! Näeb!