Friday, May 28, 2010

sidur, pidur, gaas, gaas - Sidur, gaas, gaas

Tervitused soojaküllasest Poolast. Nagu mu viimased reisid ikka, ei ole ka see ilma viperusteta möödunud. Hommikul ärgates olin selja ära maganud ja erilist sõitmise isu küll ei olnud, tuleb möönda. Hüppasin siiski sadulasse ja päikeseloojangu poole võrritamine algas. Tee peal nägin häädemeeste silti ja kohe kargas pähe, HrKalju elab ju kablis, tõmbasin teeserva ja panin kõne peale. HrKalju oligi parasjagu trennis ja sai viisakusest sõnake juttu aetud ja edasi 6-varbaliste vabariigi poole sõitma asutud. LÄtlased kotrollisid ilusti passigi, nagu nende poolt eeldada võis.

nats enne Riiat sain juhuslikult bensiinijaamas miski motomehega kokku, kes vaatas et mul tagarehv kole sile ja kohe leidsingi diili see ära vahetada. olingi seda plaaninud teha ja suht peaaegu juba muretsema hakanud, et kus vajalik tarvik ka võtta. nagu ikka juhus lahendab kõik probleemid. Mis aga juhuse läbi kergelt tulnud, see tehakse ikka lõpuks topelt raskeks, kui selline vanasõna oleks, peaks see sajaga paika. Probleemid algasid sellest, et rehv oli küll tal olemas, kuid ükski mutrivõti töökojas ei sobinud minu triumphi ebastandartse mõõduga, miski 50 kõlas vene keeles ja miski ebastandartsete nurkadega äkki. peilisime Triumphi esinduse välja, klaar. sõit sinna ja rehv alla, sümboolne füür kohalikele ja asi nagu korras. panen siis leekima, esimene ristmik tuleb panen pidureid - ainult esimene töötab. juba kirun lätlasi. keeran pärast pikka sõitu tagasi, sest lihtsalt polnud ennem võimalust. uurivad ja puurivad, pannakse õlivastaseid aineid, surveõhuga lastakse, saan juba rattaselga uuesti et ära minna kuid keeran 25m hiljem tagasi, pidurid suurema hooga endiselt olematud. ülemus kirub juba töömeest, see ütleb no ei ole ju midagi valesti tehtud, boss paneb vastu - a nu tak? vms. võetakse siis rehv uuesti alt ja pannakse uuesti ja siis tuleb üllatus välja piduriklotsid suht raudadeni välja kulunud. aga lätlased on ennatlikud, neil ju varud olemas. panen super, pange aga alla ma toon automaadist vahepeal füüri. läheb veitsaega ja vaatan boss tuleb murelikult tagasi, probleem. meil ainult uued piduriklotsid, altes 2009 mudel. mul aga teadupärast 2008 mudel. nojah, egas midagi hakkasin uurima kust saada, Tallinnas - POLE. lasin siiski tallinna esindusel välja uurida kust saaks, leiti lahendus. Varssavis on suur esindus, seal peab olema.

Lihtne, ainult ~700km ongi Riiast Varssavi. minu jaoks nohu. kuigi passisin riias oma 2h miinimum, sain siiski uue rehvi ja ohtliku vea teada, mis oleks kusagil kolkas palju raskem ära lahendada. Jõudsin siiski just Poola ja ööbin täpselt samas hotell/motellis kus eelmine aasta euroopa tripi ajal.

see polnud muidugi ainuke probleem tänase päeva peal, neteller ja MB kaart töötasid kahepeale kokku ca 8-9 proovimise peale täpselt 1 korra, kui käisin Swedbanki automaadist raha võtmas, mitte ükski kaardi makse läbi ei läinud. päris kino. hea oli, et eelmistest reisidest oli igasuguseid dubrikuid üle jäänud ja sain päeva pingevabalt sula peal üle elada ja jäi ilmselt ka tagasisõidu jaoks.

Kõike kokku võttes on tänu seiklustele hullemat sorti sõiduisu tekkinud. Pingevabalt sõites ilmselt poleks sellisesse seisundisse kuidagi saanud. Võtan hetkel mõne õlle ja siis panen homse päeva plaani paika, aga ilmselt asun tsehhi suunas, tundub kuidagi hea mõte.

6 comments:

Ranka said...

Kuule kutt, palun muuda see fking must taust ära. Ma saan silmavähi varsti kui seda blogi nii pean edasi lugema :) :) :)

Anonymous said...

ma tahaks midagi roppu öelda selle peale. supper töö Sinu poolt, Priidik!

Monika perega.

Unknown said...

Lahe lugemine. edu seiklemisel.

andu

pikk28 said...

nagu andres ütles - lahe lugemine ja ausalt öeldes nats kadedaks teeb :D
hea, et sul ikka füüri jätkub!

leits said...

Olen hinges sinuga

Unknown said...

Ka mina olen sinuga...