Sunday, June 6, 2010

10. Päev - Ilma GPS-ta 500km kolkateid ja võõrtähti

Alustasin täna hommikul minekut Golden Sandsist. Öösel väga und ei tulnud ja seetõttu mõtlesin, et stardin siis juba varem ja teepeal mõtlen kui kaugele lähen jne.
Algus oli nagu ikka, see Golden sands on 1 lõputu ühesuunaline tänav ja ekslesin seal ringiratast ca 2 ringi kuni lõpuks juhatati õigesse kohta ja siis otsisin umbes 1 ringi veel bensukat kuni 1 kohalik ees sõites ka selle ette näitas. Lusti kui palju ja startida saigi.
Algus oli üllatavalt sujuv, sest Varnast alla poole jääv tee oli üllatavalt hea. mõtlesin võimalikult viimasel sekundil ka bulgaarias tankida, et ei peaks Türgis kohalikke dubrikuid vahetama.
algul täitsin Burgas-es bensu, kuna olin järsku nii väsinud, et keerasin esimesse Shelli mida leida võis, kuna seal on tavaliselt olme vähe parem ja saaks muru peal pikutada. Õnnestus hoopis saada lausa pinkidega. jään seal siis 30minutiks pikutama ja miski hetk kuulen läbi poolune, et tankla tüüp helistab kellegile ja räägib õu kuula nalja siin üks tüüp mototsikliga ja on EESTI numbriga. tõmbasin ühe Red Bulli sisse, mis tegi olemise sõitmisväärseks väga kiirelt ja siis hakkasin edasi kulgema, mingi aeg panin ühest teeotsast mööda ja pidin kerge ringi 4-realise peal tegema, ca 50km. - GPS ju mul näitas suurt muruplatsi ja kaht teed BUlgaarias, võrdluseks Türgis oli 0 ja Kreekas ka 0 teed. Oi seda teed, millele ma siis sain - E78, kohalik number 9. sisuliselt elu "parimad" 200km, mille suutsin 4h-ga ilma peatusi tegemata läbida. kui vahepeal kiirused juba päris meeletuteks läksid, sest tee olud olid juba normaalsed, siis korra sain ka 88km/h sisse. Meeletu. Enamasti piirdusin 40-60 vahel, sest lihtsalt auk augus või lausa kruus asfalti alt välja tulnud. Suht kino oli ikka. Vastukaaluks pole mul nii pikka otsa sõites kunagi nii vähe bensu läinud, ca 4,2L/100 oli. tavaline ca 6L/100 jämedalt.
Näide, kõik mis on valge, ei ole lumi vaid tugev kruus, mis on asfalti alt välja koorunud.


Siis sain piiri peale Bulgaaria-Türgi. Olingi juba unustanud, mida tähendab passi kontroll, pole juba oi kui ammu seda mootorrattaga teinud, ca väga kaua läks. Esiteks Bulgaaria osa, see oli easy. Türgi, oi seda küll. algus oli kohe super, panen ratta seisma lükkan jala alla, aga seisujalg jäi millegi taha kinni ja ma ei pannud seda tähele ja ratas kukkus ümbes. Käsi sidurilt murdus ca 20% lõpust maha. Õnneks ostsin pärast eelmist korda kui ratas maha kukkus miskid kukkumise nukid, mis seekord hullemast päästsid. ei kujuta ette kui seal kolkas oleks midagi sellist juhtunud, mida minu tehnikast tühi pea ise ära parandada ei oskaks. 4 templit oli vaja küsida, Roheline kindlustuse kaart osta, mida mul muidugi polnud. ei tulnud selle pealegi ja saigi minema. ühtegi senti kohalikku taskus ja väidetavalt 150km teekonda täis paagiga.

Türgi alguses olid super teed ja nii sai ikka väga kaua sõita. Türgi lõputud põllud:


Kuskil Erdemis... said ideed otsa kuidas edasi sõita, siis meenus midagi mida olin bulgaaria-türgi peal küsinud, et kuidas järgmise piiri nimi on ja järsku nägin miskit silti, mis viis mind täielikku kolkasse. Enam hullemasse minna polnud võimalik. täielik urgas oli, aga sõidan miskite autode järgi siiski, sest kuhugi peavad ka nemad minema. ja järsku jõuan miski sõjaväebaasi moodi asja ette, hiljem küsides selgub, et see ongi piir, küsin mis piir, kas Bulgaaria või Kreeka. Muidugi kreeka vastatakse. On alles vedamine, toimetused hakkasid ja seekord läks libedamalt, kuigi järjepanu imestati et Eestist jah? Miks sa tuled siia?
piirikontrolli politseinik:


Nüüd olen jõudnud Alexandr0polise-sse Kreekasse ja kreeka tundub küll esialgu äge, peale selle et bensiin 100 maksab 1,8€ ja tavaline 95 miski 1,5€+

EDIT: ~3360km sõidetud. homme lähen euroopa top10 vaatamisväärsust vaatama väidetavalt: Kalambaka

3 comments:

sancs said...

Aru ma ei saa, mis sunnib sellise rattaga nii pikka teekonda ette võtma :D Mul läheb juba ainult vaatamisest selg haigeks...

Ilmselt hea füüsiline vorm, mis muud :)

Priidud said...

selle rattaga saab täiesti sirge seljaga istuda (ehk koormus langeb kannile, mitte seljale), sellepärast ta nii äge ongi, ei ole tavaline bike, aga võimu samapalju

sancs said...

Triumphist ei tea ma suurt midagi, aga pildi pealt paistab suht Honda Horneti analoog see ratas. Hornetit olen ise omanud ja tavalisest bikest tõesti ta mugavam on tänu püstisemale lenksule ja väheke allapoole lihvitud pöördemomendile. Samas pikale reisile läheks siiski enduuroga, nagu Transalp vms.