Thursday, June 17, 2010

20. ja 21. päev – Austria teenindusest otse Saksamaal kiirteedele.

Öö otsa oli vihma sadanud, kuid miski ime läbi hommikul ärgates ei sadanudki. Taevas oli siiski piisavalt hall, et lootus ilusale päikeselisele päevale kohe kuludesse kanda. Vähemalt ei saa kohe märjaks, asi seegi. Täna valisin eranditult kiirteid sõitmiseks, kuna Austrias olen ma mootorrattaga ennem mitu korda käinud ja teeninduse teostamine oli päeva tippsündmus. Selle teostamiseks oli eesmärk võimalikult kiiresti teenindusse kohale jõuda, et saaks ühe päevaga toimetused tehtud. Ca 100-150km pärast starti hakkas kergelt tibutama. Ehkki tee oli juba hommikul märg, olin selle ajani vihmast pääsenud. Teenindusse jõudsin imeläbi siiski suht kuivana. Sain suht kiiresti seal hakkama, vast 1,5h läks kokku. Vahetati küünlad (tundusid nende moodi igatahes), puhastati õhufilter, leiti kruvid tuuleklaasile + küsisin ühe varru, kontrolliti igast asju ning lõpuks pesti ratas ka puhtaks kõikide šhampoonide ja asjadega. Üle pika aja näeb Triumph normaalne välja.


Teeninduses olin juba GPS-ga möllanud ja sihtpunkte uurinud. Kogemata jäi näpp Ravensburgeri linna peale. Puzzledega kokku puutunud peaksid seda linna väga hästi teadma, sest selle linna nimeline puzzlede tootja on üks suuremaid. Mina kui vana puzzlede austaja, panin koheselt selle oma suhtmärgiks. Kuigi GPS ei leidnud puzzlede muuseumi/tehast, ei ole ma lootust siiski kaotanud ja kavatsen selles linnas ära käia ja välja uurida kas eksisteerivad antud huvipunktid. Lisaks on seal kandis ka Zeppelinide muuseum ja huvisõitude keskus, mida ma juba ammu olen tahtnud külastada. GPS näitas 320km ja umbes 3h sõitu kiirteel.

Mõeldud, tehtud ja asun teele. Algus kõik normal, kuni hakkab tibutama ja siis juba üsna korralikult sadama. Mingi aeg läksin tankima ja võtsin saiakese tee tassi kõrvale sooja saamiseks, kuid siiski täit sooja see sisse ei toonud ja endiselt oli kergelt jahe. 160km veel sõita. Võtan suuna tagasi kiirtee peale ja koheselt hakkab nii tugevalt sadama, et õigepea olen ka läbimärjaks saanud ja hambad ristis katkestan oma ristiretke Ravensburgeri suunas ja keeran suvalisse väikelinna Autobahnilt (ca 30-40km Münchenist läänes). Tiirutan selles linnas ikka jupp aega, kõik hotellid on olematud, mis GPS järgi linnas asuvad. Panen Ravensburgeri uuesti GPS-i sihtpunktiks kui linnast välja sõites jääb tee äärde külalistemaja, mida olin ennem otsinud. GPS eksis totaalselt, mitu kvartalit lausa. Võtsin toa, internetti küll pole, aga soe vähemalt.


21. päev. Saksamaal Friedrichshafenis.

Täna oli vastandlik päev algusest peale. Hommikulsuundusin väga halli taevaga Stuttgardi poole Leonbergeri linna, millest on päris koeratõud Leonberger, mida vanemad tahaksid võtta endale. Mõtlesin siis üle vaadata asja, aga linnas polnud ainsatki märki ka, et nende linna nimeline koer on olemas. Ei ainsatki. Linna ainuke muuseum oli ka suletud ja infopunkte neil ei olnud. Linnast välja sõites nägin küll ühte koera jalutamas, kes võis kuid ei pruukinud antud tõudu olla. Siiski ei olnud suund Stuttgardikanti asjata, eelmine aasta kui Stuttgardis käisin oli Porsche muuseum suletud, võtsin sellel aastal siis sama sihi ette.

Asus ju muuseum kõigeswt 16km Leonbergeri linnast. Ja seekord vedas, muuseum täiesti selgelt avatud. Käisin ära ja tegin 90 pilti umbes, ilmselt igast eksponaadist.



Väga huvitav muuseum oli. Porsche muuseum on neljas automuuseum, mida ma nüüdseks külastanud olen (BMW, Audi, Ferrari on teised).

Järgmisena suundusin nagu pealkiri ütleb Friedrichshafenisse, sest siin asub ilmselt maailma ainus Zeppelinide muuseum, kuna nende looja elas antud linnas. Kahjuks jõudsin tänu suurtele ummikutele (viimased 16km sõitsin pea tunni vihma käes) umbes pool tundi pärast muuseumi sulgemist. Tuli hotell siia võtta, kuigi ideaalse plaani järgi oli plaanis Lichtensteinis ööbida, mis ei ole siit just väga kaugel (87km pakub google map). Homme on plaanis nii zeppelinide muuseumis ära käia kui ka Dornieri muuseumis, kus peaks ülejäänud lennukid esindatud olema. eks paista, mis seal on. Tuleb loota ilusat ilma, siis saaks ka Tripsdrill parki minna (www.tripsdrill.de)


Edasised plaanid.
Ei taha küll plaanide osas pead anda, sest sõidutuju võib hommikul kadunud olla ja võib tulla hoopis tuju 1 päevaga koju sõitu, nagu ma eelmine aasta Saksamaa reisi üleöö lõpetasin. Hetke sõidutuju on aga pigem hea, kui ainult ilma oleks, vihmaga ei ole ikka päris see. Igatahes on järgnevad plaanid Itaalias ära käia nii San Marinos kui ka Roomas Vatikanis. Mõlemad sihtpunktid peaksid olema ääretult huvitavad vaatamisväärsuste poolest. Kaugemale Itaalias kindlasti minema ei hakkaks. Itaalias oleks veel vaatamist moto- ja automuusemid nagu näiteks: Ducati, Moto Guzzi ja Lamborgini. Ferrari muuseumis sai eelmine kord Itaaliat külastades ära käidud, nagu ka Pisa torni juures. Roomas on ilmselgelt huvipakkuvad vaatamisväärsused minu jaoks Vatikanis asuvad arhitektuurilised ehitusimed, lisaks Kolosseum ja loomulikult pizzat süüa. Edasise osas on 2 varianti, kas sõita Monaco-sse, vaadata seal veelkord ringi ja siis põhja keerata ja läbi Luksenburgi, Belgia ja Hollandi ja võib-olla läbi Taani ja Skandinaavia tagasi tulla või keerata Hispaania suunas. Eks aeg näitab, millised tujud ja ilm otsustavatel hetkedel valitsevad.

1 comment:

nikitheone said...

pizza on tegelikult türgi toit :(