Thursday, July 1, 2010

34. Päev – Aeg reis lõpetada, kõik viitab sellele.

Kiireim teekond koju (üle Poola): 2793km; 32h 39min

Nr1. Jahutusvedeliku tuli hakkas kahtlaselt väikese peatuse peale esimest korda elus põlema ja kui teine kord ka nii juhtunud oli, helistasin isale, sain hüva nõu, ostsin bensukast vedeliku ja täitsin vastavat paaki, täiesti otsas tundus olevat.

Nr2. See tehtud, mõtlen sõitma asuda, võtmed kadunud. Otsin juba tükk aega ja igast variandid käivad peast läbi. Lõpuks avastan, et istme luku küljes rahulikult ripuvad. Panen äsja hangitud kanistri koos ketiõliga ilusti pokkeriprode pusa alla, tagaistmekoti peale, võrkrihma alla.
Järgmine peatus kusagil Bordeaux-s Triumphi teeninduses. Vend saatis sms peale aadressi ja sõit algas. Paarkümend kilti enne sihtmärki tõmban saksa motomehele sappa ja sõidame koos kuni järgmise bensukani kuhu keeran tema järel ka sisse, kuigi erilist vajadust tankida ei olnud. Ajan paar sõna juttu ja tüüp on ikka imestunud, et nii palju riike ja nii kaua ikka reisinud. Edasi jätkan siiski üksinda, meie teed ei kattu.

Nr3. Esinduses. Saan uue rehvi: Pirelli Corsa III vist, aga minu jahutusprobleemiga aega tegelda neil ei ole, pluss inglise keel oli ka väga algaja tasemel seal ja ma ei suutnudki selgeks teha talle, et on vaja ainult üks kork maha keerata ja kontrollida kas radikas on tase normal või ei. Ise ma radika korki maha keerata ei saa, selleks on vaja spets riistapuud.
Jätkan. Sõidan rahulikult ummikus umbpalavaga ja vaikselt kulgen, aegajalt nähes Leedu rekasid. Järsku käib jubq hõredamas liikluses parema kõrva ääres selline pauk, nagu oleks õhupall otse kõrva all katki tehtud. Esimene reaktsioon kohe gaas maha ja käsi kiivri külge, äkki miski vidin minema lennanud või kivi visiiri hoidja katki löönud. Käega tundub kõik OK, järgmisena kohe tsekin, ega tuuleklaas ei murdunud ja miski kruvi sealt kuhugi vastu ei lennanud. Tundub ka kõik kombes, vaikselt kulgen ja lendan ca 10km pärast esimesse bensukasse, et asi üle vaadata.

Nr4. Jään seisma ja oh imestust, pusa jookseb peaaegu vastu maad, suur auk keskel, võrkrihmas samuti auk,

jahutusvedeliku kanister ja ketiõli purk kadunud, lisaks 1 tagumine suunatuli katki ja kadunud, õnneks juhtmed tundusid korras olevat. Kõige alumine helkur ka kadunud/murdunud ja lisaks veel koti 1 kinnitusklamber katki.


Ei kujuta ette, mis täpselt juhtus, kuid reaalsus on see, et ilmselt ketiõli purk plahvatas, kuid miski pidi selleks järgi andma või oli selleks kuumus? Tagantjärele mõeldes oleks pidanud enne miskit asja katsudes pildi tegema, oleks saanud pärast loogiliselt mõeldes õigele järeldusele tulla.

Nr5. Võtsin suht kohe pärast bensukas asjade kokku lappimist sihiks esimese linna, et asju korrastada ja öömaja saada, ilmselgelt juhtus selleks kehv variant, algus oli ilus, kuid tulemuseks kiirtee ääres asuv motell, kus pole internetti. Oleks võinud vabalt 100km edasi täna sõita, kuna homme tuleb seda ju niikuinii teha motopoodi sõites. Tol hetkel kahjuks nii pädevalt ei mõelnud ja asjade üle ei arutanud. Läbi higistatud riietega prioriteedid kipuvad muutuma.

Nr6. Igatahes motellis avastan, et Shampooni pudeli kork on katki murdunud ja terve tagaistme koti sisu ujus selles, enamus juhtmeid kaasaarvatud. Päris korda ei saanud, kuid nii heaks kui võimalik vast sai.

PS: väikseid jamasid, nagu järjekordses teemaksus kopikate napp puudujääk automaat piiripunktis, gps aadressis viga, kadunud kõige õhemad kindad (motellis siiski leidsin shampooni seest) jne ei viitsi pikemalt välja tooma hakatagi.

Tagasihoidlikud 450km

Hiljem lisan tänase päeva katsumused, kui internetti veel saan. hetkel McDonaldsis võidueinet tegemas. Täna jätkusid jamad ja just tulen lootusrikkalt Nantes-i Triumphi esindusest ehk on nüüdseks kõik vead eemaldatud mõneks ajaks. Pean tänama oma tehnika teadmistega isa, sest vahepeal olin ikka suht kehvas tujus, aga isa läbi telefoni juhendamine süstis palju enesekindlust ja parandas ajutiseltki jamad ja sain teenindusse välja sõidetud.

No comments: