Sunday, June 20, 2010

24. päev - Läbi tuule, vihma, külma ja häda Andorrani

Täna oli suht seiklusrikas päev, aga tagantjärgi siiski päris põnev ja kindlasti huvitavam kui tavaline laabuv päev. Ärgates tegin akna lahti, ilus ilm kõikjal. Veerand tundi hiljem sööma minnes algas paduvihm, mis kestis ca 15-20 minutit ja lükkasin selletõttu ka oma starti ca 30 minutit edasi, sest Monaco poole oli tuul ja ei tahtnud seal peatust vihma käes teha. Õnnestuski, seal oli maa korralikult märg, aga ei piiskagi minu lühikesel jalutuskäigul. Eelmine aasta Monacos käies peatusime isaga Formeli Pit-stoppide alas, siis seekord oli raudne sihtmärk Monte Carlo Casino väljak.


Pildid tehtud, panin Andorra suunas ajama, 670km jäi ainult sõita. Käkitegu. Esimesed 100km suht normal ilm, mitte küll palav, aga vähemalt kuiv. Ja siis see standard päeva algus algaski. 50km puhast lausvihma kiirteel. Oleks tavalisel teel olnud, siis polekski ehk nii läbimärjaks saanud, aga kiirteel tekib autode järele vihmapilv, mis on nagu survepesu. Ei läinud kaua kuni niiskus tungis kõikjale.
Lõpuks siiski vihm lõppes sama järsku kui oli alanud.

Algas päeva järgmine osa - Tuul. Ma ei ole kindel kui tugev see oli, kuid mina sellist tuult mootorratta seljas ei mäleta ja seda jätkus ca 500km. Tõesti rattas vahepeal lihtsalt sujuvalt vajus vasakule, kuigi olin sirgel teel poolkaldes paremale ehk siis pöördeasendis. Seda põnevam oligi. Sain täna ka vist kaamerasse sõita. Tunnelist väljudes käis poolsähvatus, võis ka päikene olla muidugi. Igatahes kui oligi üle, siis väga minimaalselt, ise hindan max 10 üle, kuid pigem vähem. Eks näis mida ja kuidas seda käsitlema hakatakse.
Ja siis nii ma seal sõitsin, iga 50-100 km tagant oli kiirteemaks(korra polnud mul münte ja sularaha ei kõlvanud automaadile, siis tuli tagumine autojuht viisakalt välja ja vahetas mu 5€-se müntideks ja retk jätkus), mis võtsid jälle hoo maha. Nimelt tuli märjad kindad kõige pealt käest elimineerida, siis raha otsida jne, pärast jälle kindad kätte saada ja nii oma 8-10x tänase päeva jooksul.

Lõpuks keerasin Andorra peale kiirteelt, ca 170km näitas. Tundus lihtne, aga ei olnud. Esimene asi, bensukad lõppesid järsku just siis kui mul tuli põlema läks. Ja need mis olid, ca 5tk kuhu sisse keerasin olid kõik pärast 17 õhtul suletud Prantsusmaa poole peal siis. Mul aga 70km lõpp-punkti ja bensiinist peaks jätkuma ca 50km-ks. Juba ligi 28km sõitnud, tuleb tunnel. Saksa motomees võtab sappa. viskan käppa nagu ikka ja pärast tunnelimaksu maksmist mõlemad kindaid kätte pannes teen juttu ja ütlen et mul bensiini jube vähe ja küsin kas ta minuga koos ei tahaks sõita, et siis vähemalt abi saada kui peaks ennem otsa saama. Ta annab ka paar ideed kus võiks olla. Tunnel läbi, suur brigaad kõiksugu korrakaitse ja päästeameti autosid Andorra tee otsas ja kogu liiklust suunatakse edasi. No sõidame siis edasi ülisäästlikku sõidustiili rakendades. EI pidurda, koguaeg lasen käiguga pidurdades kõik kurvid läbi jne. Siis ligi 20-25km hiljem on silt: 24h avatud bensiinijaam.

Sinna jõutud - kaart ei tööta automaat tanklas! 1 kohalik tankis teisel pool ja ütlesin help, tuli appi ja ka temaga ei saanud minu kaart tööle. teen ettepaneku tema kaart ja ma maksan sulas kinni. on nõus ja jätan euro jotsi ka talle, tehes 19€ arve ja annan 20€. sümboolne, kuid ilma poleks kuidagi hakkama saadud. Sakslane, kes oli mind terve aeg turvates järel sõites, ütleb ka: ganz Spitz jaah? ehk siis suht napikas? Ja nii oli, 13+L läks paaki(17L max), aga oleks veel kõvasti mahtunud, kuna tahtsin ümarguse arve teha, siis nii ta jäi. Uurin kuhu sakslane Thomas ka läheb, ütleb, et me just möödusime tema ööbimisest ja kui ma ütlesin et ma Andorrasse, siis ta seletab et see päästeamet oli sellepärast tunneli juures, et tee või tunnel oli Andorra poole minnes kokku varisenud. Super! Aga vana mägitee ikka läheb sinna ja see töötab. Gps paika ja 55km näitab. Panen ajama ja ennäe imet 1900m peale jõuan ja polegi Andorras nii soe kui arvatud.


Oli küll tõsiselt külm, kuid see pilt tuli kaamerasse jäädvustada. Jõuan Andorrasse ja mida ma näen, miljon avatud suurt bensukat ja bens ca 40c/L odavam. oleks vabalt oma paagiga sinna jõudnud(bensukad algasid ca 25km enne lõpp-punkti), aga kes see võis arvata, et Andorra väikelinnades bensukaid on ja üldse kas ja kui palju andorras linnasid peale pealinna on. Ega ei teadnud ega osanud ka uurida sellist asja ennem. Lõpp hästi, kõik hästi. Vähemalt oli kindel sakslasega sõita, kahepeale oleks kindlasti lahenduse hädas leidnud, mägiteel selles nii kindel ei oleks saanud olla.

Andorra on tõeliselt ilus riik, Arhitektuur on fantastika. Väga palju maju on ehitatud väikestest paekivi tüüpi kividest ehk kohalikest kividest. Tõesti näevad ilusad välja. Pole nii omapärast ehitusstiili juba ammu kohanud.

2 comments:

Unknown said...

fakk yeah, ülikõva reis, tahan ka sellist!

Priidud said...

õpi mängima kõige pealt